System zarządzania jakością to system składający się z zasad, instrukcji, procedur, ksiąg, metod, narzędzi, opisów stanowisk pracy, personelu i ich relacji, którego zadaniem jest osiąganie wyznaczonych celów jakościowych.

W zależności od branży, przepisów prawa i potrzeb firmy konieczne jest wdrożenie odpowiedniego systemu jakości, który określi zasady postępowania dla przedsiębiorstwa.

Zalety wdrożonego systemu jakości to między innymi:

  • poprawa konkurencyjności firmy poprzez określenie założeń oraz celów i strategii firmy dążenie do zapewnienia produktu lub usługi wysokiej jakości, zgodnych z wymaganiami prawa oraz oczekiwaniami klientów
  • utrzymanie i zapewnienie spójnej działalności operacyjnej
  • zwiększenie wartości organizacji poprzez zapewnienie pełnego nadzoru nad realizowanymi procesami
  • świadome zarządzanie niezgodnościami oraz dążenie do eliminacji obszarów wymagających doskonalenia
  • zwiększenie efektywności działania poprzez jasne i precyzyjne procedury postępowania

Nasza firma wdrożenia realizuje w oparciu o cztery podstawowe etapy, które mogą być modyfikowane w zależności od indywidualnych potrzeb klienta. W trakcie wdrożenia, możemy pełnić funkcję osoby reprezentującej Państwa przed jednostkami certyfikującymi, celem złożenia wniosków niezbędnych do przedstawienia oferty dla audytu certyfikującego.

Etap 1
Każde wdrożenie (projektowanie systemu) rozpoczynamy od przeprowadzenia audytu wstępnego (zerowego), który w zależności od branży, może objąć przeprowadzenie oceny wstępnej dokumentacji i rozwiązań w odniesieniu do dobrych praktyk, wymagań prawnych, norm, standardów itp. Audyt wstępny pozwala na poznanie organizacji, zakresu oraz sposobu jej działania, zachodzących procesów i metod zarządzania. Stanowi również podstawę do opracowania przyszłej koncepcji wdrożenia.

Etap 2
Obejmuje przeprowadzenie szkolenia ogólnego dla kadry bezpośrednio związanej z wdrażanym systemem. Zwykle szkolenie dedykowane jest do osób pełniących w przyszłości funkcje Pełnomocnika systemu oraz audytorów wewnętrznych, jak również kadry wchodzącej w skład tzw. zespołu wdrożeniowego, a także pracowników na kluczowych stanowiskach np.: kierowników produkcji.

Etap 3
W trakcie tego etapu przygotowujemy dla Państwa dokumentację systemową, zgodną z wymaganiami punktu odniesienia do wdrożenia jakim jest zwykle norma bądź standard. Etap ten obejmuje również sam proces wdrożenia wymagań, zgodnych z opracowaną dokumentacją, dostosowanych formą do danej organizacji i zakresu prowadzonej działalności. Na tym etapie firma otrzymuje przygotowaną dokumentację systemową, która kolejno jest omawiana wspólnie z konsultantem w formie on – line lub na miejscu w siedzibie klienta. W trakcie spotkania, nanosimy poprawki w dokumentacji jeśli są niezbędne i szczegółowo tłumaczymy każdy z elementów wchodzących w zakres procedur, instrukcji itp.

Etap 4
Obejmuje przeprowadzenie audytu wewnętrznego oceniającego skuteczność wdrożonego systemu oraz stopień przygotowania firmy do certyfikacji.  Audyt przeprowadzany jest na podstawie wszystkich wymagań ujętych w systemie zarządzania. Konsultant sprawdza całość dokumentacji wewnętrznej i zewnętrznej, w tym zapisy GHP/GMP, zapisy produkcyjne, oraz inne niezbędne do określenia stopnia przygotowania do audytu jednostki certyfikującej. W tym etapie biorą również udział przeszkoleni audytorzy wewnętrzni.

Etap 5 
Ostatnim etapem wdrożenia systemu jest Nasz udział w audycie certyfikującym, jako reprezentant Państwa firmy.

 

Galeria zdjęć
Zaufali nam:
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo
  • Logo

Kontakt

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

 

adres do korespondencji
Source of Solutions Poland.


Ul. Wielka 33
62-860 Tłokinia Kościelna
NIP: 618 20 64 060

 

 

Captcha image

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Source of Solutions Poland Aleksandra Suchorska.
Dane wskazane w formularzu kontaktowym zostaną wykorzystane tylko i wyłącznie do celów odpowiedzi na zadane pytania, przygotowania lub realizacji oferty oraz kontaktu w jej sprawie.